مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران گروه صنعتی یاپکو سال 1403

مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران گروه صنعتی یاپکو برگزار شد

   مجمع عمومی عادی سالانه گروه صنعتی یاپکو روز یکشنبه ۲۴ تیرماه در محل پژوهشگاه  صنعت نفت با حضور بیش از حدنصاب سهامداران در فضایی آرام و صمیمی برگزار شد که ضمن تصویب صورتهای مالی، با تقسیم سود ۹۶ ریال به ازای هر سهم به پایان رسید. در این مجمع خجسته پور مدیرعامل یاپکو ضمن تشریح فضای عمومی کسب و کار و دشواریهای فعالیت صنعتی، برخی از مهم ترین دستاوردهای شرکت در سال گذشته را نام برد و برنامه های بزرگ سال ۱۴۰۳ را نیز تشریح کرد. افزایش ۳۴ درصدی درآمدهای تلفیقی عملیاتی گروه، رشد سود عملیاتی از ۷۰۰ میلیارد به ۱۱۰۰ میلیارد تومان و سود خالص از ۵۲۴ به ۸۲۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ از جمله اعداد و ارقام مهمی بود که مدیرعامل یاپکو در جمع صاحبان سهام ذکر نمود. 

 مدیرعامل یاپکو پیش بینی کرد فروش این گروه در سال جاری با رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان برسد. بنا بر پیش بینی وی،‌ همچنین سود خالص تلفیقی گروه  با رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خواهد رسید.

گفتنی است در مجمع سهامداران یاپکو که بطور مستقیم بصورت بر خط و از طریق سایت رسمی شرکت و سایت آپارات پخش گردید،علاوه بر جمعی از سهامداران اعضای هیئت مدیره یاپکو، نمایندگان معاونت اقتصادی و مدیریت خدمات مدیران شرکت ایران خودرو، مدیران عامل شرکت های تابعه یاپکو ، نماینده سازمان بورس و نماینده حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت حضور داشتند. پس از ارائه گزارش عملکرد و فعالیت هیئت مدیره برای سال مالی ۱۴۰۲ توسط خجسته پور ، گزارش حسابرس و بازرس قانونی درخصوص صورت های مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ قرائت شد و سهامداران محترم به پرسش از مدیرعامل پرداختند که به سوالات ایشان پاسخ داده شد.

شایان ذکر است در بخشی از سخنان سهامدران ، از تلاش های مدیرعامل یاپکو در پایان سال گذشته در حوزۀ وصول مطالبات و پروژه های دردست اقدام برای شرکت و توجه به سهامداران قدردانی شد.

  در پایان نیز هیئت رئیسه مجمع ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل و هیات مدیره قبلی و فعلی، علاوه بر تصویب صورتهای مالی، تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود: مقرر گردید از محل سود قابل تقسیم به میزان هرسهم ۹۶ ریال، جمعا حدود ۶۰۰ میلیارد ریال در زمان مقرر بین سهامداران تقسیم گردد. همچنین موسسه حسابرسی بهمند به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و موسسه حسابرسی آرمان نوین رسیدگی به عنوان موسسه علی البدل برای سال مالی ۱۴۰۳ تعیین گردید. روزنامه اطلاعات مجددا به عنوان روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی های شرکت در سال ۱۴۰۳ انتخاب شد. علاوه بر این، پاداش اعضای هیات مدیره شرکت برای عملکرد سال ۱۴۰۲ نیز مورد تصویب مجمع قرارگرفت. در پایان جلسه، اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت برای دو سال آینده تعیین شدند.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!