گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در نمایشگاه بین المللی تولید قطعات خودرو سال 1403

گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در نمایشگاه بین المللی تولید قطعات خودرو

گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در نمایشگاه بین المللی تولید قطعات خودروهدف گذاری خوب یاپکو در سال ۱۴۰۳ حمید رضا فولادگر نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ، هدف گذاری گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران برای دستیابی به رشد ۱۰۰ درصدی تولید را در راستای تحقق شعار امسال ذکر کرد و با توجه به تلاش قابل تقدیر این مجموعه صنعتی ، حرکت گروه یاپکو در مسیر رشد تولید را نوید خوبی برای توسعه صنعت قطعه سازی و بازار قطعه یدکی ایران دانست. وی که در حاشیه بازدید از غرفه گروه یاپکو در نوزدهمین نمایشگاه قطعات تهران سخن می گفت ، مجموعه صنعتی قطعات اتومبیل ایران و شرکت های زیر مجموعه آن را از گروه های فعال صنعتی و نام آشنا در حوزه قطعه سازی کشور عنوان کرد و با توجه به گردش  مالی بسیار خوب گروه یاپکو ، دستیابی به چنین موفقیت هایی را نشان از برنامه ریزی دقیق این مجموعه در حوزه تولید و اشتغالزایی بیان کرد . فولادگر توسعه قطعات مکانیکی و الکترونیکی و پیشروی صنعت قطعه سازی کشور را موجب امیدواری برای دستیابی به توسعه صنعت خودرو کشور دانست و تاکید کرد : این میزان پیشرفت در حوزه قطعات مکانیکی و الکترونیکی نشان می دهد که این صنعت مشکل چندانی در بخش های فنی و مهندسی ندارد و آن چیزی که موانعی را برای این صنعت ایجاد کرده در حوزه ی مسائل اقتصادی و راهبردی است که باید حل شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی همچنین به توان نرم افزاری و سخت افزاری صنعت خودرو کشور بر لزوم حمایت از ساخت داخل در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تاکید کرد

و گفت : تصویب قانون حمایت از حداکثر توان داخل در مجلس در ادوار قبل از قوانینی است که توجه جدی بر حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات کالاهای مشابه دارد و باید برای حمایت از تمامی صنایع تولیدی و قطعه سازی اجرایی شود. فولادگر در ادامه به موضوع تامین مالی تولید و لزوم قوانین حمایتی در این بخش اشاره

و تصریح کرد : البته در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان در مجالس گذشته قوانینی به تصویب رسید به طوری که امروز در حوزه تولید و حمایت مالی از شرکت های دانش بنیان قوانین و مقررات خوبی داریم اما امروز بیشترین مشکل در حوزه های بالادستی و مباحث اقتصادی و اجرای چنین قوانینی است که به مولفه های اقتصادی مانند مسائل ارزی ، بانکی ، تورم ، مسائل گمرکی و تعرفه ها برمی گردد از این جهت حمایت مسئولان برای رفع موانع تولید باید در چنین حوزه هایی افزایش یابد. وی در ادامه با توجه به فعالیت های قابل تامل برخی از شرکت های قطعه سازی برای افزایش تولید و خودکفایی گفت : مجموعه یاپکو از شرکتهای فعال در حوزه قطعه سازی است که مسیر خوبی را برای تحقق اهداف انتخاب کرده است در وافع راه درست همین است و هر چه بیشتر تولید را افزایش دهند و در مسیر اهداف و سند توسعه صنعت خودرو بهره گام برداشته و از توان داخل و نیروهای فنی و مهندسی و مهارتی استفاده کنند به طور قطع موفق تر خواهد شد. فولادگر با توجه به نقش مهم گروه یاپکو به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی در گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد : با وجود توانمندی شرکت یاپکو انتظار می رود سایر شرکت های بزرگ خودرویی نیز از تولیدات و محصولات شرکت های قطعه سازی مثل یاپکو حمایت کرده و از توانمندی این مجموعه به عنوان یکی از  تامین کنندگان اصلی بهره مند شوند

اهتمام یاپکو در توسعه اشتغالزایی قابل تحسین است تورج حاجی رحیمیان دستیار وزیر کشور گفت : اقدامات یاپکو در حوزه خودکفایی در تولید و اجرای طرح های توسعه ای قابل تحسین است . وی که در حاشیه بازدید از غرفه گروه یاپکو در نوزدهمین نمایشگاه قطعات تهران سخن می گفت ، به نقش شرکت یاپکو در توسعه اشتغال در برخی از استان ها پرداخت و افزود : فارغ از مباحث ارزشمند صنعتی و فعالیت های خوبی که  در حوزه خودکفایی در تولید قطعات خودرو در حال انجام است ، مساله اشتغالزایی از موضوعات مهم و مورد نظر مجموعه وزارت کشور است ؛ حرکت بزرگی که در مجموعه صنعتی قطعات اتومبیل ایران مورد اهتمام جدی قرار گرفته و موجب اجرای طرح های اشتغالزایی بسیار ارزشمندی در این مجموعه صنعتی شده است . دستیار وزیر کشور ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۵۰۰ نفر در مجموعه الکتریک خودرو شرق را نمونه ای از اقدامات گروه یاپکو در توسعه اشتغالزایی در کشور نام برد و تاکید کرد : گستره فعالیت شرکت یاپکو و افزایش اشتغال زایی در استان خراسان و کرمانشاه و عدم تمرکز در تهران از اقدامات بسیار مهم این گروه صنعتی در ایجاد بستری برای توسعه اشتغالزایی در کشور است . حاجی رحیمیان در ادامه با توجه با توجه ماهیت فعالیت وزارت کشور ، هر گونه حمایت از مجموعه های بزرگ صنعتی را در وزارت کشور جزء وظایف استانداران و معاونت های اقتصادی آنها عنوان کرد و افزود : در استان های مختلف کشور، استانداران و معاونت های اقتصادی مسئولیت هایی در حوزه اشتغالزایی دارند و در این زمینه وزارت کشور به استاندارد تفویض کرده تا به صنایعی که طرح های توسعه ای دارند و در زمینه اشتغال مناطق مختلف کمک و تلاش می کنند همراهی کرده و با ارائه کمک های لازم دررفع موانع تولید و اشتغالزایی در مناطقی که فعالیت دارند ، اقدام کنند .

 

 مهدی برازجانی مدیر بازاریابی و فروش شرکت قطعات اتومبیل ایران :

مجموعه یاپکو را از بزرگ ترین تامین کنندگان شرکت ایران خودرو نام برد و از برنامه فروش ۱۷ هزار میلیارد تومانی گروه یاپکو برای تامین خطوط ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ خبر داد . وی که در جمع اعضای شبکه فروش گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران سخن می گفت ، افزود : گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران با ۵ شرکت زیر مجموعه خود در سال ۱۴۰۳ برنامه فروش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای بازار قطعه یدک هدف گذاری کرده است ؛ برنامه فروشی که خارج از شبکه تامین و بازار ساپکو است و می تواند آغازی برنامه ای پر چالش برای حضور جدی تر یاپکو در بازار قطعه یدک باشد . وی با این حال فضای حاکم بر بازار یدک را در سال جاری ، فضای خاص و ویژه ای است دانست و گفت : یا توجه به چنین شرایط و اتفاق و موضوعاتی که در آینده پیش رو داریم ، حتما باید برنامه ریزی های خاصی را در نظر داشته باشیم که کسب و کار شبکه نمایندگی های فروش در سال جاری دچار مشکل نشود . مدیر بازاریابی و فروش شرکت قطعات اتومبیل ایران در ادامه به ارائه مختصری از اتفاقات سال گذشته در شبکه فروش یاپکو اشاره کرد و گفت : با وجود تمام مسائل در سال گذشته اهداف تعیین شده در گروه در حوزه فروش بازار یدک محقق شده و در سال ۱۴۰۲ رقم ۸۰۰ میلیارد تومان فروش بازار یدک گروه یاپکو به کل کشور و شرکت های زیر مجموعه عملی شد . به گفته برازجانی بر اساس آمار فروش سال گذشته ، شرکت اگزوز خودرو خراسان رتبه اول را در فروش بازار یدک گروه یاپکو کسب کرد ، کابل خودرو سبزوار رتبه دوم ، الکتریک خودرو شرق رتبه سوم و قطعات محوری خراسان رتبه چهارم را در فروش قطعه یدک به بازار را بدست آوردند . وی تاکید کرد : البته آمار فروش تمامی شرکت های مجموعه هلدینگ یاپکو را با توجه به ظرفیت و نوع قطعات تولیدی در یک سبد قرار نمی دهیم چرا که ماهیت قطعات یدکی که در بازار فروخته می شود ماهیت های متفاوتی دارند و حجم و سهم آنها در بازار قطعه یدک تفاوت زیادی دارد به عنوان مثال قطعاتی مثل دسته سیم و قطعات الکترونیک به اندازه قطعات اگزوز و کاتالیست پرفروش  نیست و ماهیت این قطعات متفاوت هستند . مدیر بازاریابی و فروش یاپکو در ادامه به اهداف گروه یاپکو برای توسعه و جذب بازارهای صادراتی اشاره کرد و با بیان این که دستیابی به بازارهای صادراتی دور از دسترس نیستند تصریح کرد : با مذاکرات صورت گرفته به زودی صادرات اولین محموله اگزوز و پلوس به کشور آذربایجان شروع  می شود برازجانی همچنین به نگاه گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در تعامل و همکاری با شبکه فروش پرداخت و گفت : نگاه جدید ما به شبکه داری در ذیل مجموعه قطعات اتومیبل ایران نگاه برد – برد و کسب سود دوطرفه است و معتفدیم که یک صدایی در بازار می تواند به قدرت ما اضافه کند و حرکت در ذیل یک برند منحدالشکل قطع به یقین به ما هویت و شناسنامه می دهد و باعث می شود که در بازار مشهور شویم. وی با توجه به اجرای طرح عرضه قطعات یدکی در بسته بندی متحد الشکل گروه یاپکو به بازار و انواع بسته بندی های قابل عرضه تاکید کرد : در حال حاضر در گروه یاپکو حدود ۶۷ تا ۶۸ واریانت و انواع بسته بندی قطعات به بازار عرضه می شود که هر کدام از این از واریانت ها امکان استفاده برای ۴ یا ۵ محصول را دارد که با این احتساب امکان عرضه ۵۰۰ تا ۶۰۰ قطعه ای در یک بسته بندی متحدالشکل به بازار را فراهم می کند. مدیر بازاریابی و فروش یاپکو افزود : اولین گام گروه یاپکو در سال جاری اتحاد و یکپارچگی در عرضه قطعاتی با بسته بندی متحدالشکل برای همه محصولات گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران بود و گام بعدی نهایی سازی و استارت سامانه یاپ مارکت (iapmarket.ir) است که از دو سه ماه قبل فاز اول این سامانه عملیاتی و سفارشات شبکه فروش از طریق سامانه یاپ مارکت آغاز شد. به گفته برازجانی سایت یاپ مارکت بستر فروش آنلاین برای فعالان حوزه بازار قطعات یدکی است این درگاه این امکان را فراهم می کند خریداران بدون نگرانی از وجود هرگونه واسطه و یا دخالت عوامل افزایش قیمت تمام شده قطعات مورد نیاز را خریداری کنند. وی همچنین نظارت کامل بر جریان تقاضا و سفارش گذاری توسط مجموعه بازاریابی و فروش شرکت یاپکو را از مزایای خرید از سایت یاپ مارکت عنوان کرد و گفت :

سایت یاپ مارکت در سه فاز طراحی شده است و در ماه آینده فاز های دوم آن عملیاتی می شود یکی از مزیت های این سایت مشاهده پروسه خرید و سفارش گذاری قطعات توسط خریداران است به این نحو که خریداران با مراجعه به پروفایل خود روند خرید و سفارش گذاری و تخفیفات و میزان خریدی که تا پله بعدی خرید برای دریافت تخفیفات باقی مانده را می توانند مشاهده کنند و کاملا مسیر خرید و سفارش گذاری در بستر فروش یاپ مارکت سهل الوصول تر شده است. به گفته وی یکی دیگر از کارکردهای بسته بندی متحد الشکل قطعات گروه یاپکو، توسعه سبد محصول در این گروه بزرگ قطعه سازی است در واقع این اتفاق و عرضه قطعات در بسته بندی یکسان باعث می شود که تولیدات سایر سازندگان مثل کاسه چرخ در ذیل بسته بندی گروه یاپکو عرضه کنند. مدیر بازاریابی و فروش یاپکو اضافه کرد : البته این حرکت در گروه یاپکو یک تفاوتی اساسی دارد و آن هم این که ۵ ستون اول گروه تولیدات قطعات شرکت های زیر مجموعه است چرا که گروه یاپکو یک مجموعه هلدینگ بزرگی است و اگر وارد حوزه ری برندکاری شود حضور قوی و فوق العاده خواهد داشت جریانی که آینده گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران را رقم می زند . برازجانی در ادامه از جهش کیفی گروه یاپکو در محصولات بازار یدک خبر داد و گفت : به دنبال برخی گزارش ها در خصوص کیفیت محصولات به خصوص در اگزوز خودرو خراسان ، نشست هایی در این زمینه برگزار و اطلاعات لازم از متولیان حوزه کیفیت در شرکت های زیر مجموعه دریافت شد به همین منظور با برنامه ریزی های گروه از نیمه دوم سال جهش کیفی در محصولات بازار یدک خواهیم داشت . وی در همین راستا به افزایش کیفیت در خط رنگ اگزوز خودروخراسان پرداخت و از آغاز به کار خط رنگ مکانیزه در این شرکت خبر داد و تاکید کرد : با افتتاح خط رنگ مکانیزه اگزوز خودرو خراسان در آینده نزدیک ، خط رنگ دستی جمع خواهد شد و یک تحول کیفی در حوزه رنگ محصولات اگزوز خودرو خراسان صورت خواهد گرفت . وی در پایان این نشست با اشاره به سایر پروژه های کیفی گروه یاپکو از انقلاب کیفی در برخی از قطعات خبر داد و اضافه کرد : به زودی به منظور اجرای پروژه های کیفی در قطعاتی مثل دسته سیم ها و پلوس نیز تحول کیفی را شاهد خواهیم بود همچنین در تولید انواع کابل و شیشه بالابرنیز یک انقلاب کیفی را در گروه یاپکو رقم خواهیم زد .

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه فروش یاپکو دربازار های غیر ایران خودرویی در سال ۱۴۰۳ علیرضا خجسته پور مدیرعامل گروه یاپکو از هدف گذاری برای دستیابی به فروش بیش از ۲ هزار میلیاردی گروه یاپکو در بازار قطعه یدک خبر داد و گفت : با برنامه ریزی صورت گرفته رشد فروش گروه یاپکو در این بازار در قیاس با سال گذشته حدود ۱۰۴ درصد افزایش خواهد داشت.

 

وی که در جمع شبکه نمایندگی های یاپکو سخن می گفت با تاکید بر اینکه بار اصلی فروش و بازاریابی گروه یاپکو برعهده شبکه نمایندگی فروش یاپکو است ، حضور در جمع شبکه نمایندگی ها را مایه سعادت دانست و تاکید کرد : هدف گذاری برای فروش ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی گروه یاپکو در سال جاری رقم بسیار قابل توجه و چالشی در حوزه فروش در بازار قطعه یدک است و دستیابی به این هدف میسر نیست جز با همراهی و همکاری شبکه فروش با گروه یاپکو. وی تحقق اهداف گروه یاپکو را نیازمند همکاری متقابل گروه یاپکو با شبکه نمایندگی ها ذکر کرد و افزود : اگر ما توقع همکاری و همراهی شبکه نمایندگی های فروش را داریم از آن سو باید باید نگاه های عادلانه و منصفانه را در بخش هایی چون اختصاص تسهیلات و تخفیفات به شبکه نمایندگی ها داشته باشیم. مدیرعامل گروه یاپکو در ادامه به برخی دستورالعمل های مشترک در مجموعه یاپکو اشاره کرد گفت : این دستورالعمل به این جهت اتخاذ شده است تا گفتمان بین ما و مجموعه نمایندگی ها یک گفتمان و زبان مشترکی باشد و بتوانیم نگاه عادلانه و منصفانه ای که مطرح شد را محقق کنیم . خجسته پور نگاه مجموعه یاپکو به شبکه نمایندگی را یک فرایند برد – برد عنوان کرد و تصریح کرد : نگاه ما به شبکه نمایندگی ها صرفا ابزاری برای عرضه محصولات گروه در بازار نیست بلکه خواستار آن هستیم که عملکرد ما با مجموعه شبکه نمایندگی ها یک فرایند برد – برد را برای هر دو طرف فراهم کند. وی همچنین به برخی جزئیات و مزیت ها در دستور العمل های مشترک گروه یاپکو در حوزه عملیات و طرح بسته بندی های متحدالشکل اشاره کرد و گفت : اجرای طرح بسته بندی های مشترک و متحدالشکل از پروژه هایی است که ضمن اینکه هزینه بسته بندی در مجموعه یاپکو را کاهش می دهد بلکه این اقدام همه مشتریان شبکه نمایندگی ها را منتفع خواهد کرد در واقع این نوع همکاری دوسویه بین شبکه نمایندگی ها با مجموعه یاپکو موجب می شود شبکه نمایندگی ها ضمن ارائه نظرات ما به بازار ، صدای مشتریان را نیز به گروه یاپکو منتقل کنند.

وی در ادامه تاکید کرد : گروه یاپکو در روند همکاری و ارتباط با شبکه نمایندگان فروش و مشتریان با اجرای پروژه هایی چون بسته بندی های مشترک و سایت یاپ مارکت به دنبال مسیر یکپارچه در همکاری دو سویه بین نمایندگی ها با گروه و بازار است. مدیرعامل گروه صعتی قطعات اتومبیل ایران در ادامه از توسعه برند در گروه یاپکو خبر داد و گفت : در این مسیر با جوینت شدن با برندهای مطرح بازار قطعه یدک ، علاوه بر فروش محصولات قطعه یدک ، گروه یاپکو به دنبال عرضه محصولات سایر برندها و توسعه محصول در بازار است. خجسته پور همچنین به برنامه های کیفی گروه یاپکو اشاره کرد و گفت: با تعریف پروژه های بسیار خوب در شرکت های تابعه گروه یاپکو به زودی ، کیفیت محصولات گروه یاپکو در بازار یدک افزایش خواهد یافت . وی با بیان این که ارتقای سطح کیفی محصولات گروه یاپکو در حوزه بازار یدک دو ویژگی ممتار برای شرکت به همراه خواهد داشت تصریح کرد : مهمترین مساله جلب اعتماد شبکه نمایندگی هاست که این جلب اعتماد باعث سهولت عرضه قطعات از سوی گروه یاپکو در بازار خواهد شد اما نکته مهم تر جلب اعتماد مشتری به شبکه نمایندگی هاست که این ارزشش برای شبکه نیز بسیار مهم است و همان حسی است که از سوی نمایندگی های فروش به گروه یاپکو منتقل خواهد شد. مدیرعامل گروه یاپکو همچنین با اشاره به تاثیر تصمیمات خلق الساعه بر افزایش نگرانی در شبکه نمایندگی ها گفت : برای جلوگیری از هر گونه نگرانی کرده است. نمایندگی ها از تصمیمات خلق الساعه ، گروه یاپکو اجرای طرح ها و دستورالعمل های مشترک را هدف گذاری کرد به طوری که پیش بینی می شود با تلاشی که در این جهت صورت گرفته در سال ۱۴۰۳ به صورت شفاف تر و آسان تری بتوانیم با شبکه نمایندگی تعامل و همکاری داشته باشیم. خجسته پور در پایان خواستارجلسات مستمر با نمایندگی ها شبکه فروش و ادامه این تعاملات شد و ابزار امیدواری کرد گروه یاپکو در مسیری که به همراه شبکه نمایندگی ترسیم کرده بتواند در جهت اعتلای ایران و پیشرفت صنعت خودرو گام های موثری بردارد.

حسین کاویانی عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه یاپکو :

عملکرد مجموعه صنعتی قطعات اتومبیل ایران را به لحاظ سودآوری و تحقق اهداف در میان شرکت قطعه سازی چشم گیر دانست و گفت : برگزاری مجمع گروه یاپکو در هفته آتی نشان خواهد داد که عملکرد گروه یاپکو به لحاظ سودآوری و اجرای اهداف به چه نحو است ؛ موفقیتی که در تصمیمات آتی گروه و شبکه نمایندگی های نقش موثر خواهد داشت. وی در جمع شبکه نمایندگی های گروه یاپکو به جایگاه شرکت یاپکو در شبکه تامین کنندگان خارجی اشاره کرد و افزود : امروز اگر تامین کنندگان خارجی و تراز اول دنیا از ولوو ، زیمنس و بوش با گروه یاپکو همکاری ندارند به جهت تحریم های ظالمانه است در حالی که تمام این شرکت های بزرگ خواستار همکاری و ارائه خط تولید به گروه یاپکو هستند . قائم مقام مدیرعامل گروه یاپکو در ادامه به توسعه بازارهای صادراتی گروه یاپکو پرداخت و تاکید کرد : بیش از این ، شرکت الکتریک خودرو شرق در حوزه دسته سیم ،صادرات مستقل به کشور پرتقال داشته است و شرکت اگزوز خودرو خراسان نیز به شرکت پژو در کشور بزریل صادرات مستقلی را داشته است به طوری که در این سالها به یمن و برکت امام رضا ( ع) شرکت های مجموعه گروه یاپکو در مسیر پیشرفت گام برداشتند . کاویانی در پایان خطاب به شبکه نمایندگی ها گفت : با این میزان پیشرفت و توسعه در گروه یاپکو باید بگوییم که برای همکاری شرکت خوبی را انتخاب کردید و امیدواریم به مدد امیرالمومنین و برکت عید بزرگ غدیر سال آینده بتوانیم جشن بزرگ تحقق اهداف در سودآوری و فروش بالاتری را برگزار کنیم .

 سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس دوازدهم ، تلاش گروه یاپکو در تولید و تامین قطعات پر چالش را گام بزرگی برای کشور دانست و تاکید کرد : باید کمک شود تا اهدافی که مجموعه یاپکو در حوزه تولید کاتالیست ترسیم کرده ، محقق شود . وی در حاشیه بازدید از غرفه گروه یاپکو در نوزدهمین نمایشگاه قطعات تهران افزود : امروز به همت تلاش گران مجموعه یاپکو به خصوص مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این مجموعه شاهد تولید قطعاتی هستیم که طی سالهای اخیر در تامین آنها دچار چالش و مشکل بودیم و حال با همت این مجموعه بزرگ قطعه سازی در حال تولید و تامین است . وی با اشاره به اینکه هدف گذاری دقیقی در گروه یاپکو برای تولید قطعات مهم و استراتژیک صورت گرفته است ، تاکید کرد : به نظر می رسد وزارت صمت و سازمان محیط زیست باید کمک کنند تا اهدافی که مجموعه یاپکو در حوزه تولید قطعاتی مثل کاتالیست ترسیم کرده ، محقق شود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تاثیر داخلی سازی و تامین قطعات در داخل بر مدیریت ارزبری در کشور تصریح کرد : با تولید و تامین قطعات توسط شرکت های قطعه سازی گروه یاپکو همین که خط تولید خودروسازان معطل تامین قطعه برای خرید از خارج از کشور نمی شود حرکت بسیار مهم و ارزشمندی است . رفیعی همچنین با توجه به برنامه تولید کاتالیست در گروه یاپکو گفت : کاتالیست قطعه ای است که نقش مهمی در کیفیت هوا و کمک به کنترل انتشارآلایندگی خودروها می کند و خوشبختانه در بازدید از غرفه یاپکو متوجه شدم که این قطعه در فاز مطالعات بوده و اتفاقات خوبی در حال شکل گیری در این مجموعه است. وی در ادامه با توجه به نقش ر پررنگ بانوان در گروه یاپکو ، حضور بانوان توانمند در تمامی فرایندهای گروه یاپکو از حوزه تحقیقات تا تولید را اتفاق مبارک و حرکت ارزشمند و قابل تقدیری در این گروه عنوان کرد .

امیر ابراهیم رسولی مشاور رئیس و مدیرکل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی  اقدامات گروه یاپکو در مسیر خودکفایی و داخلی سازی بسیاری از قطعات را بسیار ارزشمند دانست و تاکید کرد : آن چیزی که امروز در صنعت خودرو اهمیت دارد توجه به کیفیت و ارتقای کیفی تولیدات داخلی است ؛ مهمترین عاملی است که باعث احساس رضایتمندی مشتریان خواهد شد . وی در حاشیه بازدید از غرفه گروه یاپکو در نوزدهمین نمایشگاه قطعات تهران افزود : اقدامات گروه یاپکو و آن چه که در حوزه کلان برای کشور مهم است تلاش برای تولید بسیاری از قطعات و خودکفایی در کشور و جلوگیری از واردات است که خوشبختانه هر روز این مسیر با شتاب بالایی از سوی شرکت های قطعه سازی به خصوص گروه یاپکو دنبال می شود . وی در ادامه با توجه به اهمیت کیفیت در تولید ، ارتقای کیفی که در کنار سایر اتفاقاتی که در مجموعه یاپکو در حوزه اشتغالزایی رخ داده است را قابل توجه دانست و افزود : حضور جوانان در این مجموعه بزرگ صنعتی و پیشروی فعالیت ها با حضور این قشر پرتوان از جامعه قابل تقدیر است ؛ مدیریت جوان و با انگیزه و سرشار از انرژی که می تواند این شرکت را در میان سایر شرکت ها در این حوزه بسیار متمایز کند. مدیرکل هیات رییسه مجلس دوازدهم تاکید کرد : آن چیزی که نباید هیچ گاه در مجموعه های بزرگی چون یاپکو اتفاق نیفتد توقف کیفیت است و نباید این تصور ایجاد شود که با اولین گام ها در این مسیر دیگر کیفیت تمام شده است و احساس رضایتمندی کنیم بلکه زمانی باید رضایتمندی حاصل شود که قابل رقابت با شرکت های بزرگ دنیا باشیم. رسولی در پایان با توجه به توسعه فعالیت های گروه یاپکو در استان های مختلف کشور گفت : به طور قطع این اقدام سهم مهمی در اشتغالزایی در کشور خواهد داشت و مجلس و نمایندگان هم باید کمک کنند و دولت هم پشتیبانی خود رادر این زمینه ادامه دهد تا انشاله شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این مجموعه بزرگ صنعتی باشیم.

نقش مهم گروه یاپکو در زنجیره تامین ایران خودرو

سید مصطفی میرسلیم نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با توجه به نقش مهم گروه یاپکو در زنجیره تامین ایران خودرو گفت : گروه یاپکو با انتخاب قطعات متنوع و برنامه ای منسجم ، حرکت خوبی را در صنعت قطعه سازی آغاز کرده است و تا به امروز با اقدامات و فعالیت های منسجم در تولید ، نقش مهمی را در زنجیره تامین خودروسازان ایفا کرده است .

وی تاکید کرد :

با تلاشی که در مسیر توسعه تولید و خودکفایی در گروه یاپکو وجود دارد ، بی تردید چشم انداز خوبی پیش روی گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران است. نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین به توانمندی گروه یاپکو در تولید قطعات متنوع اشاره و تاکید کرد : با تکیه بر توانمندی های شرکت های زیر مجموعه انتظار می رود گروه یاپکو با تلاش بیشتری در مسیر تحقیق و توسعه گام برداشته و با سرمایه گذاری و اهتمام بیشتر ، بخش تحقیق و توسعه در این گروه بزرگ صنعتی را تقویت کند. میر سلیم خاطر نشان کرد : بدون شک هر گونه فعالیت در مسیر تحقیق و توسعه و تلاش و اهتمام برای تقویت حوزه تحقیقات ، علاوه بر ثمرات آن در ارتقای کیفیت تولیدات ، در قیمت تمام شده محصولات نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت . وی در پایان با توجه به اهمیت و نقش تولید در کشور ، بر لزوم حمایت از فعالیت مجموعه های بزرگ تولیدی تاکید کرد و گفت : حرکت در مسیر تولید همواره برای ما ارزشمند بوده است و بنابراین هر کسی که در مسیر تولید قدم برمی دارد بداند که از پشتیبانی ما برخوردار خواهد بود .

اهتمام ارزشمند گروه یاپکو در مسیر تولید و توسعه اشتغالزایی در کشور ؛ منویات مقام معظم رهبری در حوزه تولید در گروه یاپکو محقق شد احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران ، اهتمام گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در مسیر تولید و تلاش برای توسعه اشتغالزایی و رفع نیازهای کشور را ارزشمند دانست و تاکید کرد : حرکت در مسیر توسعه داخلی سازی و جلوگیری از ارزبری در گروه یاپکو موجب بروز و ظهور مجموعه ای بزرگ و توسعه یافته در صنعت قطعه سازی کشور شده است. وی که در حاشیه بازدید از غرفه گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در نوزدهمین نمایشگاه قطعات سخن می گفت ، ضمن قدردانی از تلاش ها و اهتمام مدیریت ارشد گروه صنعتی یاپکو در توسعه و ارتقای این مجموعه صنعتی درحوزه قطعه سازی و ایفای نقش مهم این گروه در زنجیره تامین ایران خودرو اظهار کرد : تجربیات و سوابق ارزشمند مدیرعامل گروه صنعتی یاپکو در هر فعالیتی نتایج و ثمرات خوبی داشته و موجب افتخار آن مجموعه شده است و امروز نیز در گروه یاپکو با تلاش و انگیزه و برنامه ریزی ، اقدامات خوبی در مسیر توسعه تولید و ارتقای خدمات در این مجموعه صنعتی به ثبت رسیده است.

وی همچنین به شعار محوری مقام معظم رهبری در ۱۰ سال اخیر اشاره کرد و با توجه به تاکید ایشان بر اهمیت و نقش اقتصاد و تولید و لزوم حمایت از اشتغال و تولید در کشور گفت : چنان چه فرمایشات مقام معظم رهبری الگو و خمیر مایه فعالیت ها در مجموعه های بزرگ صنعتی قرار گیرد و از تمام ظرفیت های بسیار خوب کشور چه در حوزه تامین مواد اولیه و نیروی انسانی متخصص و ارزشمند و توانمند برای رفع نیازها و تولید در داخل استفاده شود می توانیم مسائل و مشکلات و بحران هایی که گریبان گیر آن هستیم را با سربلندی و افتخار پشت سر بگذاریم . رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به تلاش بسیار خوب گروه یاپکو در حوزه تولید و اشتغالزایی در کشور اشاره و تصریح کرد : اهتمام گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در مسیر تولید و تلاش برای توسعه اشتغالزایی و رفع نیازهای کشور با جلوگیری از ارزبری و تلاش برای ارزآوری ، همگی موجب بروز و ظهور مجموعه ای بزرگ و توسعه یافته در صنعت قطعه سازی کشور شده است . صادقی در عین حال تلاش های گروه یاپکو را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از تولید داخل دانست و افزود : امیدواریم تمام مسئولان حوزه های صنعتی در کشور موضوع توجه به تولید داخل را جدی گرفته و در این مسیر نسبت به رفع قوانین و مسائل دست و پا گیری که مانع فعالیت بخش های صنعتی و تولیدی در کشور است، اقدام کنند . وی همچنین به اقدامات و تلاش های رئیس جمهور شهید در حوزه تولید و ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و گفت : امیدواریم موضوع گفتمان خدمت با الگو گرفتن از سید خدمت در رئیس جمهور آینده کشور نیز شکل بگیرد ، تداوم مسیری که مسلما موجب شکوفایی بیشتری در حوزه صنعت و تولید در کشور خواهد شد. رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در پایان با توجه به توسعه فعالیت گروه یاپکو در استان های مختلف ، این اقدام گروه را بسیار ارزشمند و در مسیر توسعه اشتغالزایی در کشور دانست و خاطر نشان کرد : توسعه فعالیت مجموعه های صنعتی در استان های محروم ضمن تاثیر در هزینه های تولید ، موجب افزایش اشتغالزایی در کشور می شود ؛ اقدامی استراتژیک که چنان چه در گروه یاپکو نیز تداوم یابد ، علاوه بر مزایا و تامین منافع برای این گروه صنعتی، در نهایت به نفع تولید و اقتصاد و اشتغال در کشور خواهد بود .

امکان ارسال نظر وجود ندارد!