تقویت ساخت داخل، را با جدیت دنبال می‌کنیم


استاندار قم در مراسم افتتاح خط تولید واحد قطعه سازی ایران خودرو:

تقویت ساخت داخل، را با جدیت دنبال می‌کنیم

استاندار قم، تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن کارگران را خط قرمز این استان توصیف کرد و افزود: تاکید بر بومی سازی و تقویت ساخت داخل اولویت سیاست‌های اقصادی استان بوده است.

ایکوپرس- بهرام سرمست، در آیین راه اندازی خط تولید واشکوت در شرکت قطعه ساز ایران خودرو در شهرک محمودآباد قم، با اشاره به‌ ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این استان برای تولید خودرو، گفت: برای تکمیل زنجیره تولید در قم به‌یک واحد خودروسازی نیاز داریم.
وی ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری زمین مورد نیاز جهت احداث واحد تولید خودرو گفت: ما در قم از حضور واحدهای خودروسازی که در تهران فعالیت می کنند، استقبال می‌کنیم تا بتوانیم گسترش واحدهای خودروسازی را در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت داشته باشیم.
وی سیاست کلی استان در مقوله تولید را پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن دانست و گفت: در سال‌های اخیر و همچنین سال جاری در قالب طرح سه‌شنبه‌های اقتصادی به‌همراه مدیران اجرایی و دستگاه‌های خدماتی با بازدید از واحدهای تولیدی صنعتی استان سعی کردیم، پشتیبان آنها باشیم.
وی استفاده از دانش و اقتصاد شرکت های دانش بنیان و توسعه آن‌‌ها و همچنین صرفه جویی ارزی و تولید صادرات محور  را از سیاست های کلی حاکم بر مدیریت استان ذکر کرد و افزود: در سال گذشته ۳۷ واحد راکد را به ‌مدار تولید بازگرداندیم، در حالی که روی ۲۵ واحد هدف گذاری کرده بودیم.
استاندار قم، صرفه جویی ارزی طی سال گذشته به‌مبلغ ۹۷ میلیون دلار را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال نیز هدف گذاری برای ۱۰۵ میلیون دلار است که به ‌این هدف نائل خواهیم شد.
گفتنی است، هم زمان با دهم تیرماه و بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، خط تولید واشکوت (مورد استفاده در کاتالیست خودرو)  با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل ایران‌خودرو، استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در شرکت مبدل خودروی پاک ایران خودرو به بهره‌برداری رسید.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!