راه اندازی خط تولید واشکوت در شرکت مبدل خودروی پاک

رضاپناه : تولید واشکوت در راستای مسوولیت های اجتماعی در خصوص توجه به محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا است .

هم زمان با روز ملی صنعت و معدن، خط تولید واشکوت (مورد استفاده در کاتالیست خودرو)، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل ایران‌خودرو، استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مسؤل بسیج ادارات و کارمندان استان قم در شرکت مبدل خودروی پاک درشهرک محمودآباد قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی یاپکو مدیرعامل گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در آیین بهره برداری از این خط تولید گفت: در راستای مسوولیت های اجتماعی در خصوص توجه به محیط زیست و کاهش آلایندگی، تولید واشکوت به عنوان یکی از پروژه های اصلی شرکت مبدل خودروی پاک اجرا شده است. 
سعید رضاپناه با اشاره به این که  ۷۰ درصد از کاتالیست های محصولات ایران خودرو در شرکت مبدل خودروی پاک تولید می شود.ادامه داد در سال اول تولید چهار میلیون یورو معادل ۱۱۰ میلیارد تومان کاهش ارزبری ناشی از داخلی سازی این قطعه محقق خواهد شد که این میزان با توجه به افزایش  تولید رشد خواهد داشت .
رضاپناه کاهش هزینه های تولید، دسترسی آسان به مواد اولیه و انتقال دانش فنی را از مزایای داخلی سازی این قطعه دانست .وی افزود:‌ در سال جاری، با خرید یک دستگاه و تجهیز خطوط تولید، ظرفیت اسمی مونولیت نیز از ۵۰۰ هزار به یک میلیون عدد خواهد رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز دراین مراسم ،اقدام جهادگونه قطعه سازان کشور برای استقلال تولید را ستود و گفت: با تلاش های صورت گرفته و همت زنجیره تآمین ایران خودرو کاهش ارزبری قابل توجهی در تولید ایجاد شده است.
فرشاد مقیمی، با اشاره به برنامه های مختلف امسال گروه صنعتی ایران خودرو گفت: از ابتدای امسال در حوزه تولید خودروهای تجاری و سواری وضعیت مطلوبی داشته ایم و در حوزه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین رشد دو برابری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده ایم. 
 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که این شرکت  به ازای هر خودرو نیاز به کاتالیست دارد، تصریح کرد: با توسعه خطوط تولید به این هدف خواهیم رسید. 
وی با تاکید بر تولید با کیفیت و توسعه بازارهای صادراتی گفت: ضروری است به دنبال تنوع محصولات با کیفیت برای حضور در بازارهای جهانی باشیم. 

درامه این مراسم رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : ایران خودرو در شرایط سخت تحریمی و کرونا، گام های مناسبی در راستای تعمیق داخلی سازی برداشته است که تولید قطعه مهم واشکوت نمونه ای ازاین تلاش هاست .
وی اظهار امیدواری کرد: با حضور دولت جدید فضا برای ارتقای کمی و کیفی مستمر صنعت خودرو به عنوان لوکوموتیو صنایع کشور فراهم تر شود و شاهد توسعه بیشتر و رضایت بیش از پیش مصرف کنندگان باشیم.

استاندار قم در پایان این مراسم با اشاره به‌ ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این استان برای تولید خودرو، ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری زمین مورد نیاز جهت احداث واحد تولید خودرو گفت: ما در قم از حضور واحدهای خودروسازی که در تهران فعالیت می کنند، استقبال می‌کنیم.
بهرام سرمست سیاست کلی استان در مقوله تولید را پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن دانست و گفت: در سال‌های اخیر و همچنین سال جاری در قالب طرح سه‌شنبه‌های اقتصادی به‌همراه مدیران اجرایی و دستگاه‌های خدماتی با بازدید از واحدهای تولیدی صنعتی استان سعی کردیم، پشتیبان آنها باشیم.
وی استفاده از دانش و اقتصاد شرکت های دانش بنیان و توسعه آن‌‌ها و همچنین صرفه جویی ارزی و تولید صادرات محور  را از سیاست های کلی حاکم بر مدیریت استان ذکر کرد و افزود: در سال گذشته ۳۷ واحد راکد را به ‌مدار تولید بازگرداندیم، در حالی که روی ۲۵ واحد هدف گذاری کرده بودیم.
درخاتمه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطرسرداردل ها ، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به پاس داشت مقام والای شهدا لوح تقدیری از طرف گروه صنعتی ایران خودرو به نیابت از پدر بزرگوار شهیدمدافع حرم سعید سامان لو به مسئول بسیج ادارات وکارمندان استان قم سرهنگ پاسدار ذاکر تقدیم شد .درحاشیه این مراسم ودراستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مسئولیت پذیری در قبال افراد آسیب پذیر جامعه ، در حرکتی خیرخواهانه  تعداد ۳۲۰ بسته مؤمنانه از سوی کارکنان شرکت مبدل خودروی پاک به نیابت از شهدا بابدرقه مسئولین حاضر در جلسه جهت توزیع بین نیازمندان به مسؤلین محترم بسیج و سپاه استان قم تحویل شد.

امکان ارسال نظر وجود ندارد!